20 november 2012

Mycket bättre mark + löpning.

Igårkväll drog jag direkt från jobbet till gymet. Jag var väldigt uppspelt över att få testa coachens upplägg och de såg ut såhär, Rygg/biceps:
Marklyft 4x5, Chins 3x8, skivstångscurl 45 gradig 3x10, Bicepscurls skivstång 3x8, Latsdrag (kontakt) 3x8,
Ryggresningar 3x 8-12.

Min teknik i marklyft har förbättrats avsevärt senaste tiden med coachens enkla tips att ta till. Kunde öka 5 kg och tog alltså NYTT PB! Supernöjd!

Idag har jag vilodag (på order av coachen) men konditionsträning passar bra dessa dagar sa hon så jag lydde hennes råd.
Jag klädde mig för långpromenad men när jag väl tog mig ut så blev det löpning för hela slanten.
Först lätt jogg och sen mördarintervaller.

Huvudet var helt tomt och kroppen med efter 1 mils löpning,

Har inte sprungit speciellt mycket sedan i somras för att inte påverka muskelbyggandet negativt och därför var konditionen inte den bästa Idag men det gick helt okej ändå.
Det märks att det fortfarande bor en liten löpare någonstans inom mig, ska låta den få komma ut oftare hädanefter.

Eftermiddagen har spenderats med kaffe, nostalgitripp med 90-tals poplåtar och massor av prat med en härlig kompis. Kvällen fortsätter med samma tema, wonderful.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar