27 december 2012

Coaching somebody

Dagens pass med Nathalie gick över förväntan!
Vi körde axlar, triceps och mage.. Jag coachade Nathalie som inte är så van att träna styrketräning.
Jag visade varje övning, lät henne köra och höll koll på tekniken så att hon gjorde rätt. 

Jag gillar verkligen att coacha och agera Personlig tränare. Jag känner att min utbildning gett mig många användbara verktyg att nyttja som coach inte bara övningsmässigt utan även hur man ska bemöta en kund och på ett pedagogiskt sätt förmedla träningsglädje.




Upplägget såg ut såhär; Militärpress 3x 5-8, Hantelpress 3x8-12,  Utsida axlar 3x10, 
Triceps pushdown 3x10, Triceps pushdown med rep 2x12, rotatorcuff  2x12, Situps med vikt 2x12, Russian twists 3x20, Fällkniv 3x15, Plankan 2x1 min.

Efter träningen blev det dusch och fix samt mat - kyckling chiliburgare, ugnsrostad potatis, wokgrönsaker och ett hårdkokt ägg. Otroligt bra och GOD mat. 

Nu ska jag hem till pappa och hänga med bästa syster Sofia innan hon åker tillbaka till Sthlm.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar