20 januari 2013

att ta sin egen kroppsvikt

Idag är en bra dag.
Klev upp i tid, för en gångs skull.

Tog med Tyson ut på morgonpromenad i solen, hur mysigt som helst.
Gick in och gjorde iordning havregrynsgröt som jag toppade med kesella och ett gäng jordgubbar, mums!

Drog till gymet, nästan tomt på folk.
Värmde upp med crosstrainer-tabathas.

Började sen lasta på vikter för marklyft, utmanade mig själv och tog det tyngsta jag har lyft hittills.
Det gick ju fint så körde 2x6 på det.
Ökade sedan på vikten och tog nytt PB!, min egen kroppsvikt. Kände hur svetten rann, kinderna brann och kände mig enormt stark. För den här tösen väger hela 65 kg, så det är en del att dra upp på stången :-)

Fortsatte med skivstångscurl 3x10, gick tungt och bra. Har Inte prioriterat biceps på länge så det var välbehövligt.

Skivstångsrodd 3x15, gav bra kontakt.
Breda latsdrag klämde verkligen till skuldrorna bra, avslutade med ett gäng enhandsroddar sittande 3x8.

Gick från gymet med ett stort leende på läpparna, FAN vad bra jag mår av att träna. Tömde ut all ilska och annat skit jag hade lagrat och var helt tom och glad när jag gick hemåt i solen.

Nu har jag pimpat mig själv med orange tunika och smink. Tänk vad glad man blir av att få göra sig fin.

Nu jag åka till moster med mamma, fika och kramas med henne.
Min moster är en stark kvinna, hon har gjort både tjejklassikern och en svensk klassiker. SÅ GRYM kvinna sol verkligen sprider värme inifrån och ut.
Så nu ska vi dit och jag ska lagra in hennes positiva anda och spara den inuti. Härliga söndag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar