19 januari 2013

Healthy chickennuggets

Min dag i kort; sov middag med vovven på soffan, gick till Nathalie och drack kaffe.

Tog en promenad med tyson, behöver verkligen mina promenader just nu för jag har hamnat i en svacka. Har massor av tankar som snurrar och jag saknar träningen mest av allt.

Jag har inte tränat regelbundet på en månad eftersom jag haft ont i halsen hela tiden så jag måste verkligen anstränga mig för att ta mig upp och ut. Måste ta mig själv i handen och göra sånt som jag känner för.
Imorgon ska jag till gymmet, punkt slut. För jag behöver det, jag behöver få lyfta tungt och jag behöver främst endorfinerna som träningen ger.

Något mer som ger mig lycka är att få baka och laga mat, älskar det.
Så kvällen har gått åt till matlådefix, hemgjorda Chickennuggets blev det.
Superenkelt och väldigt gott!

Jag tog upp två stora (!) kycklingfiléer och skar dem i småbitar.
Knäckte ett ägg i en skål, vispade upp det.
Tog en annan skål och hällde i glutenfritt majsmjöl, kokosflingor, sesamfrön och torkad stark chili i en annan skål.
Rullade varje kycklingbit först i ägget, sen i majs/kokos/sesamblandningen.
I med en klick smör i stekpannan och stek på varje sida ca 3-5 min (beroende på hur stora bitar du har). KLART!

Ät som nuggets med hemgjord sås på pressad vitlök, chili och turkisk yoghurt.
Tillbehör blev vitlöks-råris med rostade rotfrukter, kanongott.
TRY IT, YOU'LL LIKE IT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar