23 januari 2013

Microwave proteinbrownie

Kvällsfika är heligt för mig, jag behöver något innan jag går till sängs.
Jag varierar mig ganska mycket och är inte rädd för att testa nya saker.
Så ikväll blev det '30 sec microwave brownie' alá Susanna Backman, kvinnan bakom
Bloggen Tasty health. Hon lägger dagligen upp fantastiska recept på både mat och hälsosamma desserter.

Receptet på Browninen är alltså taget rakt av Susannas-instagram och kommer här;
1 skopa choklad vassleprotein
1/2 tsk bakpulver
1/2 msk kakao
1/2 msk kokosmjöl
valfri sötning (jag tog 1 msk fruktsocker)
1/2 dl vatten 

Gör såhär;
Blanda alltihop väl i en skål, micra sedan 30 sekunder (upp till en minut) men håll koll, överbaka fen inte för då blir den torr.
Garnera med valfri frukt/bär, jag tog egenplockade hallon på.
En klick vaniljkesella skulle jag också haft på ifall jag hade haft någon hemma.
Sen ÄT och NJUT!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar