17 februari 2013

Paleo nötbröd och kunglig ugnspannkaka!

Min söndag har varit riktigt skön och njutbar.
Sov ut, gick milslång promenad med inslag av intervaller med Tyson.

På eftermiddagen så blev jag sugen på macka till trefikat, så jag tittade runt på nätet och hittade ett recept på valnötsbröd hos Under vårt tak.
Brödet var enkelt att baka och smakade otroligt gott att äta utan pålägg men det funkar säkert med makrill på eller ägg också.

Receptet på brödet hittar du HÄR

När det var dags för kvällsmat så var både jag och sambon vrålhungriga. Jag letade fram ett recept på Fläskpannkaka paleostyle även detta från Under vårt tak.
Jag använde mig av italienskt lufttorkat sidfläsk från charken, utan tillsatser (!) och kryddade med mycket kanel. 20 minuter i ugnen och sen var pannkakan klar, åt den med skivat äpple.
Pannkakan blev härligt fluffig och smakade även den himmelskt! Mycket godare än "vanlig" 
ugnspannkaka.


Avrundade middagen med en fräsch dessert - skivad mango, ananas, jordgubbar och passionsfrukt. Satt som en smäck!

Nu är det Johan Falk på tv, sen ska jag sova för imorgon vankas hårdträning med coachen.

1 kommentar:

  1. Hej Linnea!

    Vad roligt att du tycker om våra recept :)

    Tack för dina fina ord och för att du länkar till oss.

    Ha en fortsatt fin dag! / Jenny & Magnus

    SvaraRadera