4 mars 2013

Bra ben

Dagens benpass var riktigt köttigt och härligt!
Laddade upp med Amino-x (gröna äpplen, godaste!) och satte igång.

Uppvärmning: 100 hopp, 50 höga-knä-hopp och 25 en-bens-hopp.

Passet: 
knäböj (ASS TO The Grass) 3 set med 12,10,8,6 reps.
Raka marklyft 3 set med 15, 12, 8, 8 reps.
Bulgarian split squat i Smith 3x15/ben.
Benpress 2x20.
Vadpress 3x10.

Avrundade med mage:

Plankan 2x1 min, Hängande benlyft 3x10, viktade situps 3x10 (5 kg).

Avrunda med denna övning!
Jag vet inte vad övningen heter så jag förklarar bara hur du ska göra istället.
Lägg dig på sidan, stöd kroppen på ena underarmen och låt den andra ligga ovanpå höften. Lyft övre benet rakt upp, för benet bakåt i en liten "spark", för benet framåt och ner igen mot undre benet.
Låt aldrig benet vila, ha det i luften hela tiden.
Först gör du 12 reps, sen struntar du i "sparken" och bara "pumpar" det övre benet rakt upp och ner i 30 sekunder.
Upprepa båda 3 gånger.
Bra stabiliseringsträning och grym rumpdödare!

Passet gick bra, jag körde hårt och svetten rann. Efteråt var jag vrålhungeig så jag, sambon och bästa kompisen drog iväg och åt på favoritstället.
Där serverades ugnskyckling med gulbetor, rotfrukter och råkostsallad.
Rätt ut i biceps!;-) haha



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar