20 juli 2012

bildbomb och gympass"

Den här veckan har varit rätt lugn, jag har fått en veckas ledigt och har bara tagit det lugnt.
Inledde ledigheten med en sjukhelsikes-mensvärk tråkigt nog, botade den med 30 min löpning en dag (då försvann smärtan i tre timmar åtminstone).

Har även hunnit med en tok lång promenad på 12 km i måndags, på 1,38 min. 
Gick med skönt tempo, bra musik i öronen och solen som smekte nästippen på mig hela turen. :)

GÅRDAGENS GYMPASS;
skivstångscurls 3x10 med rygg & huvud mot vägg (för att isolera övningen), 
liggande flyes 3x10,
90 graders sittande rodd 3x10
scottcurls 3x10, breda latsdrag 3x10
sittande/lutande hammercurls 3x8,
 skivstångsrodd 8x2, 
sittande lutande hantelcurls 3x10.

Avrundade passet med olika bålstabilitetsövningar på foamroller, för att jobba med de understa lagret i bålmuskulaturen. Det är viktigt att vara som starkast i själva kärnan innan man börjar träna de yttre musklerna för annars har du ändå ingen användning av den yttre styrkan om kärnans styrka sviker.
Det är även viktigt att vara riktigt stark längst in i bålen då man arbetar med tunga basövningar, där bålen sätts på prov mer än vanligt. 
Jag ger alltså dessa små innersta muskler en riktig match oftare än jag jobbar med de mer ytliga musklerna. 

DAGENS PASS:
Värmde upp axlar och överkropp med hjälp av olika rörlighetsövningar med "träpinnen".

Sen körde jag igång;
Pushdowna 3x12,
militärpress (stege) 10-8-6 reps 
Tricepspress bakom huvudet med hantel 3x8
Rotatorcuff träning, inåt-utåt rotationer 3x10 på varje arm,
Dips mot bänk 15x3
Liggande (baksida axlar) flyes i cable 3x12
Frontlyft 3x10

Avslutade med 100 reps av sumosquats med riktigt bra tempo!

Två sköna gympass har blivit av denna vecka iallafall, får se om det blir ett till innan helgen är över.
Ikväll vankas det utgång och festligheter med fina vänner och en min snygga pojkvän ;-) life is good!
 





Tänkte bjuda på en bildbomb av de senaste dagarna eftersom foto-funktionen krånglat på bloggen ett tag nu, så ha en fortsatt bra helg och njut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar