20 november 2011

Byter spår

Har haft en coach nu sedan juli som hjälpt mig med kosten och träningen eftersom jag ville testa att leva som en person som ska tävla i body fitness.

Har haft schema över vad jag får äta, uträknat efter mig och med mål att bygga upp musklerna men inte lägga på mig för mycket fett.

Kostschemat i sig är bra upplagt, det finns inget att klaga på med det.
Men med mina ätstörningar i bagaget funkar det inte längre för mig att följa ett kostschema. Varför? Jo för att ha saker du får äta och massor av saker som är "förbjudna" funkar inte när man har hetsätit tidigare i livet, tankebanorna blir för lika och i och med att jag är friskförklarad från mina ätstörningar så håller det inte för mig att äta efter schema för jag har börjat känna att mina tankebanor faller tillbaka i samma spår.

Om jag råkar äta en kaka då jag inte har "ätardag" så får man skuld känslor och känner att man misslyckats (fast man inte har det!) eftersom man inte följt "planen", samma tänk är det med hetsätning.

Av den anledningen har jag valt att bryta mitt kontrakt med min coach och nu ska jag fokusera på att hitta MIN väg, jag vet att man kan äta allt men inte alltid men det där med förbud funkar inte för mig pga ätstörningshistoriken.

Jag ångrar inte att jag haft min coach Johannes Eshak för han är en underbar coach, peppar och stöttar, om du ska tävla i t.ex. Body fitness kontakta honom:).

Jag har iallafall fått testa att leva som en Body fitness tjej och ser det här som en erfarenhet och inte ett misstag i och med "avhoppet".

Jag ska ju bli Certifierad Kost och träningskonsult nästa år (börjar plugga i januari) så jag ser det här som en erfarenhet jag kan använda mig av i mitt arbete senare i livet. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar