13 februari 2012

Enkel tortillapizza

Ja idag kör vi på "snabbmat" till middag, dock har jag förberett lite så man bara kan ta fram och värma ikväll när de kommer vara full fart och inte tid för matlagning.

De här tortilla-pizzorna tar noll tid att tillaga, bara lägga på påläggen du vill ha och tillagning 5-7 min i ugn.

Till fyra portioner behöver du följande:
4 mjuka tortillabröd
3 tomater
Ruccola
20 cm zucchini
150 g rökt skinka eller kalkon
2 dl krossade tomater (jag tog med vitlök)
1 msk oregano
Mager riven ost efter smak (jag tog västan 10%)

Sätt ugnen på 250°.
Lägg bröden på plåtar med bakplåtspapper.
Skiva tomaterna och strimla skinkan. Bred tomatsås på bröden. Lägg på tomatskivor, skinka, ruccola, zucchini oregano och ost. Grädda i övre delen av ugnen 5-7 min. Servera med stor sallad till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar