9 juli 2012

dagens träning

Idag hade jag ställt klockan och var därför uppe med tuppen för att äta frukost och dricka morgonkaffe i soffan innan gymmet öppnade. 

Det är riktigt ruskväder här och det tynger ner mitt humör en aning, men allt det negativa rann av mig så fort jag kom in på gymmet. Det var bara jag och tre till där, riktigt skönt.

Jag värmde upp med träpinnen, gjorde olika rörlighetsövningar för överkroppen och såg till att axlarna var riktigt uppvärmda, det är viktigt.

Sen satte jag igång med dagens pass och det såg ut såhär:

Hantelcurls 3x8

Skivstångscurl  3x10 

Militärpress 3x10

Liggande axelflyes i cable, 4x10 (arbetar sakta men säkert upp min svaga baksida)

In & utåt rotation axel (sjukt bra träning för mig med svag rotatorcuff)

Assisted Chins 3x8 (gav en skönt uttröttad, brännande känsla i hela ryggen)

Framåtlutade & liggande flyes 3x12

Jag avslutade dagens pass med lite träning av den djupaste muskulaturen i bålen.
Började med att lägga mig på en foamroller på rygg, sen förde jag armarna rakt upp mot taket (viktigt med axel rakt genom arm) och sen låg jag där jobbade med de djupaste musklerna i bålen.

Gjorde även några plankor, tre vanliga där jag stod 30 sek, tre med armbågar på pilatesboll a 30 sekunder och tre stycken plankor där jag vickade fram och tillbaka på tårna 1 minut per varje.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar