10 augusti 2012

Musklerna behöver vila också

Idag jobbar jag, ett dygn, sen är det semester som gäller.
Jag smakar lite på ordet och det känns så. himla. RÄTT!

Vilodag idag också, måste ha sådana dagar om jag ska kunna växa samt återhämta mig lite för att sen kunna prestera ännu lite mer ;-)

Träningsveckan hittills är jag mer än nöjd med, jag har genomför varje planerat pass och ändå lämnat luckor för återhämtning och mysigt umgänge med närstående.

Vad jag har tränat?
I Måndags hade jag migrän så jag vilade. Under tisdagen sprang jag 10 km intervaller och tränade biceps/bröst.
På onsdagen så tränade jag axlar/triceps/ben på gym.
Igår (torsdag) tränade jag rygg/mage på gymmet och sprang lugna 4 km på kvällen.

Utvärdering; Härlig träningsvecka!
Det ända jag måste bli bättre på är att äta mer till frukost/lunch för den här veckan har jag fått mycket sötsug på kvällarna. Suget kan även ha att göra med att det är "den-där-tiden-i-månaden" just nu, mår illa och vill äta choklad mest hela dagarna.
Tur jag har lite karaktär så att jag inte faller för exakt varje chokladsug jag får för då skulle det väll inte dröja länge innan jag rullade fram ;-)

Jag avstår inte helt, det har väll blivit en del godis och några rader 86% choklad under dessa dagar.
Cuz' I'm worth it!;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar