9 augusti 2012

Post-pannkaka

Några saker jag alltid har hemma i kyl/skafferi/frys är;
kvarg, kesella, keso, ägg, mjölk, havregryn, krossat linfrö, grönsaker, frysta bär, köttfärs, kycklingfileer, granny Smith-äpplen, kokosolja och kaffe.

Det är basen i min kosthållning och det som konsumeras mest ;-)
Idag gjorde jag matlådor att ha med i helgen när jag jobbar.
Dagens lådor fylldes med proteinpannkakor och jag använder mig av Smaljeansens recept (men smaksätter ibland pannkakorna med vanilj, kanel osv).

Recept på proteinpannkakorna;
1 ägg
2 äggvitor
250 g keso mini
20 g havregryn
1/2 dl lättmjölk
1 tsk bakpulver

Rör ihop allt och mixa sedan med stavmixer för att göra sönder kesokornen.
När du har en slät smet är det bara att börja steka.
Stek varje pannkaka på medelvärme i kokosolja.

Ät med goda bär, sylt eller som crêpes med skinka och ost ovanpå. ENJOY :-)

Åt precis en stor portion av dessa efter dagens springtur, en 4 km runda i skönt tempo :-) mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar