13 januari 2013

Matlådor + protein/hasselnötsbollar

Hej där, idag känns kroppen trött och öm.

Träningsvärken i magen sitter fortf i från första passet för veckan, fredagens benpass sitter också i och gör att det är sjukt svårt att gå normalt. Jag 'glider' snarare fram.

Triceps och bröstet värker. Usch, svårt att klä på sig idag. NO-xplode var sjukt effektiv kan man säga, fick mig att ta ut de sista tio kraftprocenten.

Så min söndag har besått av kaffedejt hos Nathalie och storkok till matlådor inför veckan.

Först ut en tacopaj sen kyckling/wok med råris, Chili-köttfärssås med paprika och råris och en broccoli/ädelostpaj.

Sen kom pappa över på fika och jag hade bakat. Det blev protein/hasselnötsbollar. Jag använde proteinpulvret på bilden!
Receptet;
90 g Choklad proteinpulver (vassle)
140 g glutenfria havregryn
2 msk kakao
2 nävar Hasselnötter (eller andra nötter)
90 g hasselnötssmör (hemgjort)
1 dl minimjölk

Blanda samman alla ingredienser och rulla i kokosflingor, in i kylen någon timme sen ät och NJUT :-)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar